onsdag 5 mars 2008

Pressen mot Carola ökar

Nordman gick till "attack" mot Carola inför "Andra Chansen"-duellen i helgen. Hennes tidigare uttalanden om homosexuella får gruppen att se rött. De är ju inte de enda deltagarna i Melodifestivalen som har ett visst agg mot Carola. Även Alexander Bard i BWO har ju tidigare gått hårt åt hennes uttalanden om homosexuella.

Jag bara undrar, är det bara några få homosexuella och en del kritiska individer i detta land som ser vilken otroligt vidrig individ Carola är? Nu är det kanske så att jag tillhör den där skaran ateister med "kristofobi" (dvs att man får en aggresiv impuls av att "göra något" när kristna fanatiker envist propsar på sina människo-/vetenskapsfientliga utsagor med hänvisningar till "Den stora sagoboken"). Men fortfarande måste väl svenskarna känna till hennes djupa engagemang i den extrema frikyrkan Livets Ord, som för övrigt bedriver antisemitisk etnisk rensning i bland annat Ukraina. Livets Ord kan skönskriva sin "Operation Jabotinsky" hur mycket de vill, faktum kvarstår att den går ut på att tömma Ukraina på judar så att bara de kristna finns kvar. Hur vi än vänder och vrider på det, så är den kristna extremismens åsikter även de Carola har.

Själv hoppas jag att mitt tidigare inlägg om SVTs manipulering av Andra Chansen når kvällspressen och bloggvärlden. För nog vore det väl skönt om sanningen kom fram och inte den politiskt korrekta "det finns ingen tid till Björn Gustafsson". Nu får vi se om fler hittar in till min blogg och startar en motreaktion mot favoriterna på lördag. Vi får hoppas på en "Röstnings-kupp" i klassisk kvällstidningsjargong.

Inga kommentarer: